W dniach 4-5 maja w Augustowie odbył się II Festiwal Kuchni Greckiej, połączony z III Kulinarnymi Regatami „Moje gotowanie” Radiowej Trójki oraz obchodami 450-lecia miasta Augustowa.

Obchody rozpoczęły się w piątek pokazem pirotechnicznym i prezentacją grafiki laserowej oraz występem muzycznym, podczas którego uczestnicy, sponsorzy i goście Festiwalu zebrali się na skromnym poczęstunku. Wieczorne spotkanie poprzedziła odprawa uczestników konkursu kulinarnego i regat augustowskich. W sobotni poranek namiot u stóp sceny zamienił się w wystawową halę i arenę  popisów kulinarnych pod bacznym okiem jury degustacyjnego w składzie: Walentyna Jałocha, Mariusz Markiewicz, Giancarlo Russo oraz Ewy Gawryluk i jury technicznego:Theofilos Vafidis, Jarosław Walczyk i Dariusz Struciński.

Pracami obu komisji kierował pan Jerzy Pasikowski.
Imprezę odwiedziło ponad 12 tysięcy zwiedzających, degustujących greckie produkty, produkowane według najstarszych receptur, firm: INO, Kri-Kri, Lessel, Onassis, Kolios, Pitenis, Xenios.


Wszyscy szczególnie chwalili sobie oryginalną grecką Fetę z owczego mleka oraz kozi ser Kefalograviera. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się dolmadakia – ryż zawijany w liście winogron, preparowane wcześniej w zalewie.

Można było również skosztować kilku rodzajów oliwek: zielonych, czarnych i nadziewanych suszonymi pomidorami czy cytryną. Wszystkie te produkty, włączając jedną z najlepszych oliw z oliwek, pochodzącą z greckiej wyspy Lesbos (gr. Lesvos), a także wiele innych greckich smakołyków, zwiedzający mogli nabyć na umieszczonym w sąsiednim namiocie stoisku Sanechemu, który zajmuje się importem oryginalnych produktów kuchni europejskich i światowych na polski rynek. Zaspokoiwszy głód można było zrelaksować się przy filiżance aromatycznej kawy z firmy La Marzocco lub herbacie Hyperica Natura.
Ostatnio firma Hyperica Natura we współpracy z Theofilosem Vafidisem wprowadziła na polski rynek herbatę z liści oliwki, mającą właściwości lecznicze. Herbatka nie tylko poprawia ogólną kondycję organizmu, ale też przyczynia się do redukcji poziomu cholesterolu czy cukrzycy.

Ponadto wystawiały się następujące firmy: Sokołów, Koree, Nestle, Bonduelle i Oerlemans. Swoje produkty promowali też przedstawiciele firmy Itaka, Gastro Magic Service, Dagoma, Goliard, Pro Glass oraz Piekarnia Szwajcarska.
Strategicznymi sponsorami II Festiwalu była firma Mercedes i Wojewódzki Komitet Promocji Turystyki na Lesbos.

Po uczcie dla ciała, był też czas na ucztę dla zmysłów. Zwiedzający mogli nacieszyć oczy malowniczymi greckimi pejzażami oraz oryginalnymi portretami mieszkańców słonecznej Hellady, które prezentował na swoich wspaniałych fotografiach przesympatyczny i zawsze uśmiechnięty Kostas Kawardzis w towarzystwie małżonki – pięknej Heleny (gr. Eleni).

Jednak największe emocje wzbudził sam konkurs kulinarny z wykorzystaniem greckich produktów. W tym roku po raz pierwszy wprowadzono formułę tzw. black boxu. Uczestnicy otrzymali pudełka z greckimi produktami, z których musieli przyrządzić konkursowe dania pod bacznym okiem członków Kapituły Szefów Kuchni.